جاذبه های گردشگری آنتالیا

آمار مطالب

کل مطالب : 616
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 8
باردید دیروز : 27
بازدید هفته : 942
بازدید ماه : 1563
بازدید سال : 4699
بازدید کلی : 121596

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان turekish و آدرس kishturr.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : niknam
تاریخ : سه شنبه 29 فروردين 1396
نظرات

منطقه سیده آنتالیا 

در مجموع یکی از شناخته شده ترین مناطق گردشگری آنتالیا به شمار می آید. این منطقه بندری در عین حال منطقه ای تاریخی و باستانی نیز محسوب گردیده، و در معنای لغوی به معنای درخت انار می باشد.امروزه این منطقه بدلیل ویرانه های باستانی، ساحل ماسه ای، مغازه های بی شمار و امکاناتی که جهت رفاه گردشگران ارائه می دهد به یک مرکز توریستی مهم تبدیل شده است. تعداد بی شمار مغازه، کافه و رستوران، که همگی دارای چشم انداز زیبا از دریا می باشد زیبائی این منطقه را دو چندان نموده است.مغازه هایی که در اطراف خیابانهای پارک قرار گرفته اند با فروش جواهرات زیبا و وسایل چرمی متنوع خدمات خوبی را به مشتریان ارائه می نمایند.تالار تآتر تزئین شده با ستو نهای زیبا، در این منطقه از جمله زیباترین و بزرگترین تالارها بشمار می آید.بازار معبد آپولو و گورستان که در نزدیکی دریا قرار دارد از مناطق تاریخی دیگر این منطقه به شمار می آید. (تور آنتالیا)

 

_سیده_آنتالیا.jpg

 

حمام رومی ها را نیز نباید فراموش کرد. در این حمام که امروزه از آن به عنوان موزه استفاده می شود مجموعه ای از بهترین آثار باستان شناسی گرد هم آورده شده است. در شرق منطقه سیده-دش Side و در میان جنگل های درختان کاج اقامتگاه سورگون Sorgun که شامل تیتریین گل Titiyoneol به معنای گل لرزان با (پرچم آبی و دارای ساحل آرام) و (کیزیل آگاچ Kızılagach) بوده قرار گرفته است که به دلیل دارا بودن سواحل ماسه ای و دریای آرام و آبی خود بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.این مناطق دارای فضای آرامش بخشی است. علاوه برآن کلیه امکانات تفریحی و آسایشی نیز در این منطقه از آنتالیا وجود دارد.

 

_سیده_آنتالیا_2.jpg


در غرب منطقه سیده مرکز توریستی کوم کوی 
KumKōy واقع شده است که شامل چلاکلی cholakli وKamelya  این منطقه نیز برای علاقه مندان دریا و طرفداران گرفتن حمام آفتاب مکان مناسبی است.در فاصله 15 کیلومتری شمال منطقه سیده مکانی به نام بوجاک شیهلار Bucakşihlar وجود دارد. در این منطقه هم نباید بازدید از حمام رومی، معبدها، کلیساها، آرامگاهی بزرگ، تالار، تآتر و و حتی بازاری که هنوز در وضعیت مطلوبی قرار دارد را فراموش کرد. برای دیدن از این جاذبه های طبیعی و تاریخی با تور آنتالیا همراه شوید .

غار داملاتاش :

غار داملاتاش مكان مناسبي است براي گردشگران كه در آن علاوه بر ديدن مناظر خارق العاده طبيعي امكان ديدن  سنگهائي تغيير شكل  يافته نيز وجود دارد. در اين غار ديوارهاي سنگي كه  به طرز خارق العاده اي در طول زمان تغيير شكل داده تصاوير بسيار زيبايي را خلق كرده اند.در همين محدوده موزه باستان شناسي و قوم نگاري نيز وجود دارد كه بازديد از آنها نيز خالي از لطف نمي باشد. (اين موزه همه روزه بجز روزهاي دوشنبه جهت بازديد گردشگران باز مي باشد). از مكانهاي ديدني ديگر اين منطقه 3 غار دريائي بنام هاي فسفرلوماعارا  به معناي غار فسفري با تركيبات سنگي درخشان و شب تابي كه در خود جاي داده استوكيزلارماعاراسي غار دخترها كه در گذشته محل نگهداري اسراي زن توسط دزدان دريائي به شمار مي آمده است و  عاشيك لا ر ماعاراسي مي باشد كه دسترسي به اين 3 غار با قايق امكان پذير خواهد بود . برای دیدن از این مکان تاریخی با تور آنتالیا همراه شوید .

 

_2.jpg

.jpg

_3.jpg

 

ساحل آلانیا :

ساحل آلانیا ساحلی شنی است که درارای ساحل آبی به رنگ فیروزه است که در هوای آرام میتوانید ماهی ها را در سواحل نارنجی کی کوبات مشاهده کنید .شهر آلانیا یکی از شهرهای توریستی آنتالیا نیز هست مکانهای تفریحی زیادی در شهر آلانیا است از قبیل پلاژها و پارکهای ابی آلانیا ، غار دامالاش آنتالیا و ساحل کی کوبات آلانیا...

 

_2.jpg

 

 

ساحل کنیالتی در آنتالیا :

این ساحل عمومیآنتالیا دومین ساحل بزرگ آنتالیا نیز هست و پارک آبی زیبا با بازیهای مخصوص کودکان و یک استخر دلفینها دارد یک شهر کوچک است که در آن ماکت مینیاتوری ترکیه نیز قرار دارد که همه ی دیدنی ها و جاذبه های ترکیه با مقیاس بیست و پنج برابر کوچکتر در نمایش عموم قرار گرفته است.یک پارک جنگلی زیبا ،رستوران و کافه های روباز در کنار ساحل صخره ای ساحل کنیالتی آنتالیانیز واقع شده است این ساحل زیبا در غرب آنتالیا واقع شده استو مردم آن را با نام پلاژ کنیالتی می شناسند .ساحل کنیالتی تا مرکز شهر آنتالیا فاصله زیادی ندارد و تا بندر آنتالیا 3 کیلومتر نیز فاصله دارد.

_کنیالتی_در_آنتالیا_2.jpg

_کنیالتی_در_آنتالیا_3.jpg

_کنیالتی_در_آنتالیا_4.jpg

 

پارک ملی کوه های المپوس بیگ آنتالیا :

پارک ملی کوه های المپوس بیگ در فاصله 15 کیلومتری شهر توریستی آنتالیا قرار دارد که نام آن را برگرفته از نام  کوه های المپوس این شهر گرفتهشده است. این پارک متشکل از درختان مو , درختان ساحلی , کاج های بلند , انجیرهای وحشی , خرزهره های بسیار زیبا و.... می باشد و همچنین سواحل بی نظیر آن باعث جلب توجه بسیاری از گردشگران  آنتالیا شده است.این پارک تقریبا 33400 مترمربع وسعت دارد که دارای تفرجگاه هایی به نام های کارقی جاک , توپچام , کوچوک چاتلی جاک , بیوک چاتلی جاک و 325 چادر است که محل استراحت گردشگران آنتالیا می باشد. از دیگر جاذبه های این پارک که توجه گردشگران را به خود جلب می کند ساحل المپوس , چیرالی و ساحل یانارتاش می باشد. همچنین شهرهای باستانی زیبا و پلاژهای طبیعی بی نظیر و زیبایی که در قسمت غربی ساحل دریای مدیترانه قرار دارند توجه تمام گردشگران را به سمت خود جلب می کند.

_ملی_کوه_های_المپوس_بیگ_آنتالیا.jpg

_ملی_کوه_های_المپوس_بیگ_آنتالیا_2.jpg

 

 

مطالب مرتبط:

تور آنتالیا اردیبهشت 96

 تور آنتالیا خرداد 96 

 

  تور آنتالیا تابستان 96

تور آنتالیا تیر 96  

تور آنتالیا مرداد 96   

تور آنتالیا شهریور 96  

تور آنتالیا از شیراز

تور آنتالیا از اصفهان

تور آنتالیا از مشهد

تور آنتالیا از کرمانشاه

تور آنتالیا از تبریز



تعداد بازدید از این مطلب: 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود